Nu de sportscholen dicht zijn hebben wij een aantal tips voor jou om toch thuis aan je doelen te kunnen werken

Geschreven door Redactie

Welke sport kun je nu het beste thuis doen terwijl de sportscholen zijn gesloten?

Met deze handige tips kun je thuis lekker bewegen.

1. Dansen

Dansen is een goede manier om lichaam en geest gezond te houden. Je wordt er een stuk flexibeler van, je ervaart minder stress en je bouwt ook nog eens een goede conditie op. Voor inspiratie kan je altijd kijken op YouTube of Just Dance aanzetten.

2. Touwtjespringen

Touwtjespringen lijkt simpel, maar is juist heel intensief. Touwtjespringen is één van de meest effectieve sporten om vet te verbranden. Je traint je helemaal lichaam, terwijl je hart- en bloedvaten worden versterkt.

3. Wandelen

Van dagelijks een stuk wandelen wordt elk mens gezonder. Wandelen is goed voor je hart, longen, bloeddruk, spieren, gewrichten en geheugen. Een wandeltocht maken kan gewoon in je eigen omgeving of in een omgeving van je stad waar je nog niet bent geweest, zo kun je ook gelijk je stad beter leren kennen.

4. Traplopen

Voor wie meer uitdaging zoekt is traplopen geschikt. Je traint hiermee je conditie, been- en bilspieren. Met traplopen verbrand je tien calorieën per minuut. Hoe trager je de trap oploopt, hoe beter. Traplopen is eigenlijk cardio en krachttraining in één.

Succes!


Onze Ambassadeurs




Onze krant nog niet ontvangen?