4 Tips om spierpijn te verminderen

Geschreven door Redactie

Nu de sportscholen weer open zijn en iedereen massaal aan het sporten is geslagen, hebben ook veel mensen last van spierpijn. Gelukkig zijn er een aantal trucjes om spierpijn te verminderen.

1. Neem de trap

Bij een flinke portie spierpijn is verstandig om voor de trap te kiezen in plaats van de lift. Door stil te zitten worden je spieren stijf. Wandel of fiets een stukje om de spieren te versoepelen. Doe dit wel rustig aan.

2. Zoek de warmte op

Je spieren zullen je dankbaar zijn na een warm bad, een hete douche of een bezoekje aan de sauna. Voor het herstel van de spieren is het belangrijk dat het bloed goed door de spieren loopt. Wanneer je je lichaam verwarmt, ontspannen de spieren en verbetert dit de doorstroming van het bloed. 

3. Eet de juiste voeding

Uit onderzoek is gebleken dat bepaalde voeding veel goeds doet voor het herstellen van de spieren. Zo werd duidelijk dat voedingsmiddelen als gember, zalm, kurkuma, yoghurt, verse munt, sojabonen en pepers kunnen helpen tegen spierpijn. 

4. Neem een glas kersensap

Kun jij je amper voortbewegen? Dan is een een glas kersensap aan te raden. Een glas kersensap zou volgens onderzoek wonderen verrichten als het gaat om spierpijn. Kersensap bevat antioxidanten die een ontstekingsremmende werking hebben. Niet alleen kersensap, maar ook cranberrysap en bessensap zouden ditzelfde werk kunnen verrichten. 



Onze Ambassadeurs